جمعه 8 تير 1403-8:35 شمسی /6/28/2024 8:35:08 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:65944
  • زمان انتشار:چهارشنبه 30 خرداد 1403-11:8
تویوتا، مزدا و سوبارو برای بهبود پیشرانه‌های درون‌سوز تلاش می‌کنند

شرکت‌های ژاپنی تویوتا، مزدا و سوبارو با همکاری یکدیگر به دنبال بهبود پیشرانه‌های بنزینی هستند. این سه خودروساز مشهور متعهد شده‌اند با همکاری یکدیگر تمرکز بیشتری بر تولید محصولات هیبرید و سوخت‌های کربن خنثی داشته باشند.
تلاش ژاپنی‌ها برای زنده نگه داشتن بنزینی‌ها

به گزارش خودرونامه، اتحاد برندهای ژاپنی یک‌بار دیگر تایید می‌کند تویوتا، مزدا و سوبارو به دنبال بهینه‌سازی پیشرانه‌های درون‌سوز با استفاده از موتورهای برقی و باتری‌های جدید هستند.

این اتحاد در نقطه مقابل روند کنونی صنعت خودرو است چراکه اکثر برندها به دنبال تولید محصولات برقی خواهند بود. این سه خودروساز می‌گویند علت اصلی این تصمیم به درک عمیق آن‌ها از سلیقه و سبک زندگی متنوع مصرف‌کنندگان و همچنین اعتقاد به آینده پیشرانه‌های درون‌سوز است. ژاپنی‌ها همچنین برای تحقق هدف کربن خنثی خود ایجاد تحول در ابعاد پیشرانه‌های درون‌سوز را نیز دنبال خواهند کرد.

به گفته تویوتا، مزدا و سوبارو پیشرانه‌های جمع‌وجور باعث کاهش ابعاد وسایل نقلیه می‌شوند که این امر بر آیرودینامیک و مصرف سوخت آن‌ها تاثیر مثبت دارد. درعین‌حال با چنین تلاش‌هایی می‌توان استانداردهای آلایندگی سختگیرانه را نیز پاس کرد. همچنین باید دانست پیشرانه‌های جدید این سه خودروساز کاملا بنزینی نخواهند بود زیرا ژاپنی‌ها به دنبال سوخت‌های جایگزین همچون سوخت‌های مصنوعی و هیدروژن نیز هستند.

ماساهیرو مورو، مدیرعامل مزدا می‌گوید: «به ارائه محصولات جذاب به مشتریان با بهبود پیشرانه‌های درون‌سوز در عصر برقی‌ها و همچنین دنبال کردن راه‌های مختلف برای دستیابی به هدف کربن خنثی ادامه خواهیم داد.»

آتسوشی اوساکی، مدیرعامل سوبارو نیز با بیان اینکه هدف کربن خنثی باید اولویت اصلی در ژاپن باشد، می‌گوید: «از آنجاکه ما به بهبود تکنولوژی برقی‌سازی محصولات ادامه می‌دهیم پس باید تمرکز خود را پیشرانه‌های درون‌سوز را نیز افزایش داده تا این محصولات بتوانند از سوخت‌های کربن خنثی در آینده استفاده کنند.»

کوجی ساتو، مدیرعامل تویوتا نیز معتقد است استراتژی این سه برند باعث می‌شود مشتریان گزینه‌های متنوعی در اختیار داشته باشند. او همچنین برنامه‌های شرکت‌های موردبحث را رقابتی دوستانه می‌داند.

ساتو می‌گوید: «به‌یمنظور ارائه گزینه‌های گوناگون به مشتریان و دستیابی به هدف کربن خنثی باید با چالش پیشرانه‌های در حال تکامل روبه‌رو شویم.»

البته تویوتا به‌رغم این برنامه‌ها همچنان در حال حمایت از خودروهای برقی است و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ خودرو برقی جدید را عرضه کند. ژاپنی‌ها می‌خواهند تا این سال حدود ۳.۵ میلیون خودرو بدون آلایندگی را در سال به فروش برسانند.

۱۰خودرو از ۳۰ خودرو یادشده تا سال ۲۰۲۵ به سبد محصولات تویوتا در اروپا خواهند پیوست. ازجمله این خودروها می‌توان به کراس‌اوور کانسپت اوربان اشاره کرد که سال قبل معرفی شد.

خودروهای کوچک همچون آیگو از قوای محرکه برقی استفاده نخواهند کرد زیرا هزینه باتری آن‌ها بسیار بالاست. مزدا نیز در حال سرمایه‌گذاری چندمیلیارد دلاری برای برقی‌سازی محصولات خود تا سال ۲۰۲۸ است و سوبارو هم می‌خواهد تا آن زمان ۸ خودرو برقی را راهی بازار کند.

منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین