چهارشنبه 6 تير 1403-22:30 شمسی /6/26/2024 10:30:40 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:65915
  • زمان انتشار:يکشنبه 27 خرداد 1403-12:33
احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران

عدم افزایش قیمت خودرو در سال جاری موردگلایه انجمن خودروسازان کشور واقع شده است.
نگاه سیاسی به قیمت خودرو وجود دارد

به پایان ماه سوم نزدیک می‌شویم اما خبری از افزایش قیمت خودرو نیست. این در حالی است که دولت نیز در آستانه تغییر قرار دارد و این مساله شاید باعث شود تا چند ماه آینده نیز افزایش قیمتی برای خودروهای داخلی وجود نداشته باشد. در همین زمینه احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران به بیان نظرات خود پرداخت.

وضعیت قیمت‌گذاری خودرو به کجا رسید؟

ما از عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی پس از گذشت سه ماه از سال گلایه‌مند هستیم. عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو تاثیر منفی بر فرآیند تولید خودرو در کشور داشته و بهبود کیفی خودروهای تولیدی و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را در هاله ای از ابهام قرار خواهد داد.

به‌رغم اینکه شرکت‌های خودروسازی صورت‌های مالی خود را به سازمان حمایت ارسال و این سازمان نیز قیمت جدید محصولات خودروسازان را به وزارت صمت اعلام کرده اما متاسفانه پس از گذشت سه ماه از سال هنوز مجوز افزایش قیمت خودرو برای دو شرکت خودروساز بزرگ صادر نشده است.

چرا این وضعیت در صنعت خودرو وجود دارد؟

متاسفانه نگاه سیاسی به قیمت خودرو در کشور وجود دارد. پیش از اینکه قیمت‌گذاری خودرو به سازمان حمایت واگذار شود، عملکرد شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو موجب گلایه خودروسازان شده بود و اکنون که قیمت خودرو باید توسط سازمان حمایت محاسبه و از سوی وزارت صمت ابلاغ شود، شاهد عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو توسط وزیر صمت هستیم و از این رو گله‌مندی خود از آقای علی‌آبادی را که در جریان زیان‌دهی دو شرکت خودروساز بزرگ هستند، اعلام می‌کنیم.

عدم اعلام قیمت‌های جدید خودرو ازسوی وزیر صمت ایشان را مدیون 40میلیون سهام‌دار ایران‌خودرو و سایپا خواهد کرد. قطعا عدم صدور مجوز افزایش قیمت خودرو تاثیری منفی بر فرآیند تولید خودرو در کشور داشته و بهبود کیفی خودروهای تولیدی و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد داد.

منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین