سه شنبه 12 تير 1403-16:23 شمسی /7/2/2024 4:23:59 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:64600
  • زمان انتشار:سه شنبه 25 ارديبهشت 1403-13:37
حفظ جایگاه «فورد» و «شورولت» درکنار رشد ژاپنی‌ها

در لیست پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ این کشور محصولات نام‌آشنای شورولت و فورد دیده می‌شوند هرچند غافل‌گیری‌های بزرگی نیز وجود دارند.
پرفروش‌ترین‌های بازار آمریکا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴

به گزارش خودرونامه، چند سال اخیر برای خودروسازان با سختی‌های بسیاری همراه بوده است. همه‌گیری کرونا، مشکلات زنجیره تامین و تنش‌های سیاسی باعث شده‌اند صنایع زیادی تحت‌تاثیر قرار گیرند. فروش خودروهای جدید نیز به همین خاطر کاهش یافته هرچند به نظر می‌رسد وضعیت در حال بهبود است زیرا در برخی موارد رشد فروش قابل‌توجهی را شاهد هستیم. با انتشار آمار فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ خودروسازان می‌توانیم پیش‌بینی مناسبی از وضعیت بازار خودرو آمریکا داشته باشیم.

در لیست پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ این کشور محصولات نام‌آشنای شورولت و فورد دیده می‌شوند هرچند غافل‌گیری‌های بزرگی نیز وجود دارند. در ادامه آمار فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بازار خودرو آمریکا را با همدیگر مرور می‌کنیم.

۱- فورد سری «F»
فروش: ۱۵۲ هزار و ۹۴۳ دستگاه

فورد سری F همچنان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکاست و این عنوان را برای چهل و هشتمین سال پیاپی در دست دارد. در سال ۲۰۲۳ بیش‌از ۷۵۰ هزار دستگاه از این وانت به فروش رسید و اگرچه فروش آن در سه‌ماهه اول امسال اندکی کاهش یافته اما هنوز هم فاصله زیادی با رقیب خود دارد. چهاردهمین نسل F-150 اخیرا فیس‌لیفت شده و قدرت مدل رپتور آن به ۷۲۰ اسب‌بخار افزایش یافته است.

۲- شورولت «سیلورادو»
فروش: ۱۲۷ هزار و ۵۶۳ دستگاه

اوضاع شورولت نسبتا پایدار است و فروش سیلورادو اندکی بیشتر شده هرچند هنوز فاصله زیادی بین آن و فورد سری F وجود دارد. خریداران می‌توانند نسخه‌های متنوع ۴ تا ۸سیلندر این خودرو را خریداری کنند هرچند هنوز هم رقیب درست‌وحسابی برای فورد F-150 رپتور یا رم TRX وجود ندارد. البته مدل‌های خشن ZR2 بایسون را می‌توان برای نسخه‌های ۱۵۰۰ و HD سفارش داد.

۳- تویوتا «راو۴»
فروش: ۱۲۴ هزار و ۸۲۲ دستگاه

پادشاه شاسی‌بلندهای آمریکا نشانه‌ای از توقف را بروز نمی‌دهد. راو۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش‌از ۴۷درصد رشد فروش داشته و جای پیکاپ رم را گرفته است. این خودرو همچنین در تعقیب شورولت سیلورادو است و فاصله زیادی با آن ندارد. البته باید دانست نسل فعلی راو۴ در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و شاید به زودی نسخه فیس‌لیفت آن از راه برسد. البته با توجه به فروش بالای مدل فعلی حدس می‌زنیم ژاپنی‌ها عجله‌ای برای تغییر ترکیب برنده نداشته باشند.

۴- تسلا مدل «Y»
فروش: ۱۰۹ هزار دستگاه

مدل Y سال قبل پرفروش‌ترین خودرو دنیا بود. تا اینجا سال ۲۰۲۴ تخمین زده می‌شود این کراس‌اوور کوچک چهارمین خودرو پرفروش بازار آمریکا باشد اما افت تقاضای خودروهای برقی شاید چنین روندی را متوقف کند. مدل پایه این خودرو با قیمت ۴۵هزار دلار از یک موتور برقی استفاده می‌کند درحالی‌که قیمت مدل Y پرفورمنس با دو موتور به ۵۴ هزار دلار می‌رسد.

۵- هوندا «CR-V»
فروش: ۹۵هزار و ۳۸ دستگاه

ششمین نسل CR-V به‌عنوان مدل سال ۲۰۲۳ عرضه شد و بین خریداران محبوبیت زیادی یافت. این خودرو نسبت‌به قبل رشد فروش ۴۱.۳درصدی را ثبت کرده و باعث شده است بالاتر از پیکاپ رم قرار بگیرد. شاسی‌بلند هوندا ابعادی بزرگ‌تر و طراحی عضلانی‌تری دارد و طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده را به همراه قوای محرکه درون‌سوز و هیبرید در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

۶- نیسان «روگ» (ایکس‌تریل)
فروش: ۹۰ هزار و ۸۰۴ دستگاه

شاید برخی افراد معتقد باشند روگ یک شاسی‌بلند کاملا متوسط و بی‌ادعاست اما آمار فروش آن چیز دیگری را نشان می‌دهند. روگ یا ایکس‌تریل همواره جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا قرار داشته و هم‌اکنون نیز مقام ششم را به خود اختصاص داده است. رشد فروش ۱۸.۷درصدی باعث شده روگ به هوندا CR-V نزدیک شود. اخیرا نیز نیسان نسخه فیس‌لیفت این شاسی‌بلند را رونمایی کرده است هرچند باید دید آیا این کار می‌تواند باعث شکست دادن هوندا شود یا خیر.

۷- «رم» پیکاپ
فروش: ۸۹ هزار و ۴۱۷ دستگاه

فروش وانت پیکاپ فول‌سایز این برند در سه‌ماهه اول امسال ۱۵درصد کاهش یافته باعث شده فاصله زیادی بین آن با فورد سری F و شورولت سیلورادو ایجاد شود. قرار است امسال نسخه فیس‌لیفت رم عرضه شود اما خبری از پیشرانه ۸سیلندر نیست و نسخه فول آن از پیشرانه ۶سیلندر ۳لیتری توربو با قدرت بیشتر استفاده خواهد کرد. احتمالا باید رم نگران چنین شرایطی باشد.

۸- تویوتا «کمری»
فروش: ۷۸ هزار و ۳۳۷ دستگاه

تویوتا کمری هنوز هم پرفروش‌ترین سدان بازار آمریکاست. نسل جدید این خودرو اخیرا معرفی شده و فقط به‌صورت هیبرید عرضه خواهد شد. همچنین کمری ۲۰۲۵ به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک قابل‌انتخاب است و از نظر سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز هیچ کمبودی وجود ندارد. کمری جدید همین چند روز پیش راهی نمایندگی‌ها شده و بنابراین رشد فروش ۱۸.۶درصدی به نسل قبلی آن تعلق دارد. باید دید نسل جدید نیز خواهد توانست همانند مدل قبلی موفق ظاهر شود یا خیر.

۹- جی‌ام‌سی «سیرا»
فروش: ۶۸ هزار و ۵۹۷ دستگاه

مانند شورولت سیلورادو، سیرا رشد فروش اندکی داشته است. البته خبر مهم درباره این خودرو به عرضه نسخه برقی مربوط می‌شود. قرار است از تابستان امسال نسخه فول دنالی ادیشن۱ به دست مشتریان برسد. همچنین سیرا HD AT4X AEV ادیشن نیز به‌عنوان آفرودری خشن در کلاس هِوی‌دیوتی حضور خواهد یافت. قیمت مدل پایه ۱۵۰۰ از حدود ۳۸هزار دلار شروع می‌شود و به زیر ۱۰۰ هزار دلار برای مدل دنالی برقی یا HD دنالی اولتیمیت دیزلی می‌رسد.

۱۰- هوندا «سیویک»
فروش: ۶۱ هزار و ۹۲۹ دستگاه

خریداران جوان همچنان به هوندا سیویک علاقه دارند. فروش این خودرو ژاپنی نسبت‌به سال قبل ۳۶درصد رشد داشته و بنابراین به نظر می‌رسد تصمیم هوندا در طراحی بی‌حاشیه نسل فعلی این خودرو درست بوده است. نسخه‌های متنوعی از سیویک برای خریداران فراهم شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به مدل سدان و هاچ‌بک ۲۴ و ۲۵ هزار دلاری و سیویک تایپ R رکوردشکن با پیشرانه ۳۱۵اسب‌بخاری اشاره کرد.

منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین